Wat te doen bij calamiteiten

Tilliften mogen uitsluitend worden gebruikt door hiervoor getrainde personen

Rode lijn 1320x9

Calamiteiten plafondliften en tilliften

Voor het uitvoeren van transfers bent u (in belangrijke mate) afhankelijk van uw tillift. Deskundig gebruik en onderhoud leveren een belangrijke bijdrage aan de betrouwbaarheid van uw tillift. Toch kan het gebeuren dat uw tillift u in de steek laat op momenten dat u de lift nu juist nodig heeft.

  • De storingsdienst van Domicare is bereikbaar op het algemene nummer (0570-62 44 62).
  • Daarnaast is Domicare 7 dagen per week tot uiterlijk 22.00 uur ’s avonds bereikbaar voor het doorgeven van storingen. Storingen die ’s avonds voor 22.00 uur worden doorgegeven kunnen veelal direct de volgende ochtend worden ingepland en indien mogelijk verholpen.
  • Uitsluitend voor producten die bij Domicare in onderhoud zijn geldt dat ook storingen tijdens weekenden en feestdagen kunnen worden verholpen, tegen de dan geldende tarieven en toeslagen.
  • Helaas is het niet altijd mogelijk storingen dezelfde dag, avond of nacht op te lossen. Hiervoor is het raadzaam om tijdig na te denken over alternatieve mogelijkheden voor het uitvoeren van de noodzakelijke tilhandelingen (bijvoorbeeld door hierover afspraken te maken met thuiszorg of mantelzorg).
  • Uw tillift is niet voorzien van communicatie apparatuur. Met name bij zelfstandig gebruik van uw tillift is het raadzaam hiervoor maatregelen te treffen indien de lift u onverhoopt in de steek laat (bijv. speciale alarmeringssystemen of mobiele telefoon).
  • De tilliften zijn voorzien van een nood omlaag systeem indien de reguliere omlaag functie niet functioneert. Het is van belang dat het bedieningskoord voor deze functie bereikbaar is voor gebruiker en/of verzorger.
  • Indien geen enkele omlaag functie functioneert terwijl de gebruiker in de draagband zit: blijf vooral kalm! Het overhaast losmaken van de draagband terwijl deze belast is kan leiden tot ernstige ongelukken. Zorg voor voldoende hulp (meerdere personen die de gebruiker kunnen tillen) of positioneer de tillift boven bijvoorbeeld een bed, stoel of tafel, eventueel opgehoogd met kussens om valgevaar ten aller tijde te voorkomen.
  • Net als bij liften en uiteenlopende noodsituaties geldt ook bij tilliften dat hiervoor in het uiterste geval een beroep kan worden gedaan op de alarmcentrale (112) die afhankelijk van de situatie hulpdiensten als politie of brandweer kan inschakelen om ernstig letsel of schade te voorkomen.

Nood omlaag en nood-tilfunctie Prism Medical Transactive Extra lift

De liften van Prism Medical zijn heel specifiek gebouwd op betrouwbaarheid en zelfredzaamheid. De kans dat de lift u onverhoopt in de steek laat is uiterst klein. Desondanks heeft de universele plafondlift, als enige in z’n soort, een handig hulpmiddel waarmee de lift handmatig kan worden bediend.

De standaard meegeleverde cassette kan eenvoudig aan de zijkant van de lift worden ingestoken waarna d.m.v. een kettinkje personen met lift kunnen worden getild en verplaatst. Het wachten op de storingsmonteur is daarom niet meer noodzakelijk, bovendien kunt u hierdoor enorm besparen op kosten voor hoge tarieven tijdens zon en feestdagen.

DH-2 Handmatige noodvoorziening 800x600

Stel uw vraag, we zijn u graag van dienst!

Uw naam (verplicht)

Uw Telefoonnummer (verplicht)

Uw email (verplicht)

Uw woonplaats

Onderwerp

Uw bericht