Service-overeenkomst platformliften, huisliften en zweefliften

Getraind, gecertificeerd & ervaring

Rode lijn 1320x9

Door liften regelmatig te onderhouden wordt de levensduur verlengd en de veiligheid aantoonbaar verbeterd. Domicare biedt hiervoor servicecontracten waarbij zowel de veiligheidsinspectie/keuring en het onderhoud worden gecombineerd, simpelweg omdat dit verreweg het meest efficiënt is.

Richtlijnen personenliften en platformliften

Plateauliften worden doorgaans geplaatst om diverse niveaus toegankelijk te maken voor personen in een rolstoel of voor hen die anderszins fysieke problemen hebben met het traplopen. Een platformlift, soms ook plateaulift genoemd, is ontworpen, geproduceerd en wordt geplaatst onder de Europese Machine Richtlijn 2006/42/EG. Plateauliften vallen derhalve niet onder de Europese richtlijn voor personenliften 98/16/EG.

Keuringen en onderhoud

Voor personenliften is er in Nederland de verplichting deze door een zogenoemde CKI* te laten keuren, voor platformliften is deze verplichting er niet.  Bij plateauliften is de eigenaar de eerst aansprakelijke bij eventuele calamiteiten, waarbij uiteraard de producent aan te spreken op zijn “productaansprakelijkheid”. Uiteraard stelt de producent eisen ten aanzien van gebruik en onderhoud, uit te voeren door een door de fabrikant erkende importeur of dealer. Het verschil tussen een personenlift en platformlift blijkt uit onder andere onderstaande eigenschappen:


Personenlift                                                       

Besturing: enkele druk op de knop, lift werkt het commando volledig af

Snelheid: De snelheid van de lift is in feite onbegrensd.

Hefhoogte: in principe elke hefhoogte mogelijk.

Hefvermogen: Nagenoeg elk gewenst hefvermogen kan worden gerealiseerd.


Plateaulift

Besturing: drukknop continu ingedrukt houden

Snelheid: maximaal 0,15 m/sec.

Hefhoogte: meestal beperkt tot ca. 13-15 meter.

Hefvermogen: meestal beperkt tot 400 kg.

Storingsdienst

7 dagen per week tot 22.00 uur bereikbaar (uitsluitend i.c.m. service-overeenkomst)

In onze service contracten zijn naast afspraken over keuringen en onderhoud bepalingen opgenomen ten aanzien van het oplossen van storingen en het preventief vervangen van onderdelen, raadpleeg uw servicecontract voor afspraken omtrent responstijden en oplossnelheid.

Doordat we ons beperken tot die productgroepen waarin we gespecialiseerd zijn weten onze monteurs uw hulpmiddel weer snel operationeel te krijgen. Raadpleeg voor de reactiesnelheid en oplossnelheid de voorwaarden in uw servicecontract of de relevante garantiebepalingen.

WAT TE DOEN BIJ CALAMITEITEN? Lees meer >

Stel uw vraag, we zijn u graag van dienst!

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Uw woonplaats

Onderwerp

Uw bericht